zapraszamy na :

  • wizyty diagnostyczne
  • spotkania konsultacyjno – instruktażowe z neurologopedą
  • systematyczną terapię (1- 2 x w tygodniu)
  • konsultacje terapeutyczne (1 – 2 x w miesiącu, np. dla osób spoza Łodzi)

już wkrótce:

  • zajęcia grupowe dla rodziców z dziećmi
  • spotkania warsztatowe dla rodziców
  • grupa wsparcia dla rodziców dzieci z problemami rozwojowymi

Diagnoza logopedyczna:

  • odruchów oralnych i funkcji pokarmowych (niemowlęta)
  • opóźnień w rozwoju mowy
  • wad wymowy
  • niepłynności mowy
  • diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego
  • zaburzeń mowy w przebiegu chorób neurologicznych (udary, urazy mózgowe)

Terapia logopedyczna (zajęcia indywidualne):

NIEMOWLĘTA

  • instruktażu prawidłowego karmienia, doboru akcesoriów i produktów odpowiednich dla maluszka
  • porady z zakresu stymulowania rozwoju mowy

DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:

  • rozwijanie  prawidłowych funkcji oddechowych
  • usprawnianie funkcji oralnych – gryzienia, żucia
  • stymulowanie rozwoju mowy
  • terapia opóźnionego rozwoju mowy o różnej etiologii (uszkodzenia lub opóźnione dojrzewanie układu nerwowego, upośledzenie umysłowe, spektrum autyzmu, zespół Aspergera, MPD, zespół Downa, niedosłuch itd.)
  • wady wymowy
  • niepłynności mowy
  • mutyzm
  • rozwijanie mowy u dzieci z deficytem uwagi i zaburzeniami różnicowania słuchowego
  • ćwiczenia wspomagające leczenie ortodontyczne (we współpracy z lekarzem ortodontą)

DZIECI W WIEKU SZKOLNYM i MŁODZIEŻ

  • wady wymowy
  • niepłynność mowy
  • mutyzm
  • rozwijanie umiejętności językowych i słownictwa
  • terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego i pamięci
  • terapia giełkotu (szybkiej, niewyraźnej mowy)
  • ćwiczenia wspomagające leczenie ortodontyczne (współpraca z lekarzem ortodontą)

DOROŚLI

  • niepłynność mowy
  • afazja (utrata mowy na skutek udaru/urazów)
  • dyzartria
  • ćwiczenia z zakresu emisji głosu i techniki mowy

W terapii logopedycznej stosujemy m.in.:

Co warto zabrać na pierwszą wizytę u logopedy?

  • książeczkę zdrowia dziecka, posiadaną dokumentację medyczną (wyniki badań słuchu, EEG, tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego, wypisy ze szpitala), dotychczasową dokumentację psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, opinię wychowawczy przedszkola, szkoły itp.
  • to z czego dziecko pije + coś do picia
  • coś, co dziecko chętnie zje z łyżeczki, pogryzie (maluszki)
  • buty na zmianę dla dziecka
  • ulubioną zabawkę, maskotkę dziecka