zapraszamy na :

- wizyty diagnostyczne
- spotkania konsultacyjno – instruktażowe z neurologopedą
- systematyczną terapię (1- 2 x w tygodniu)
- konsultacje terapeutyczne (1 – 2 x w miesiącu, np. dla osób spoza Łodzi)
już wkrótce:
- zajęcia grupowe dla rodziców z dziećmi
- spotkania warsztatowe dla rodziców
- grupa wsparcia dla rodziców dzieci z problemami rozwojowymi
Diagnoza logopedyczna:
- odruchów oralnych i funkcji pokarmowych (niemowlęta)
- opóźnień w rozwoju mowy
- wad wymowy
- niepłynności mowy
- diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego
- zaburzeń mowy w przebiegu chorób neurologicznych (udary, urazy mózgowe)

Terapia logopedyczna (zajęcia indywidualne):
NIEMOWLĘTA
- instruktażu prawidłowego karmienia, doboru akcesoriów i produktów odpowiednich dla maluszka
- porady z zakresu stymulowania rozwoju mowy
DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:
- rozwijanie prawidłowych funkcji oddechowych
- usprawnianie funkcji oralnych – gryzienia, żucia
- stymulowanie rozwoju mowy
- terapia opóźnionego rozwoju mowy o różnej etiologii (uszkodzenia lub opóźnione dojrzewanie układu nerwowego, upośledzenie umysłowe, spektrum autyzmu, zespół Aspergera, MPD, zespół Downa, niedosłuch itd.)
- wady wymowy
- niepłynności mowy
- mutyzm
- rozwijanie mowy u dzieci z deficytem uwagi i zaburzeniami różnicowania słuchowego
- ćwiczenia wspomagające leczenie ortodontyczne (we współpracy z lekarzem ortodontą)
DZIECI W WIEKU SZKOLNYM i MŁODZIEŻ
- wady wymowy
- niepłynność mowy
- mutyzm
- rozwijanie umiejętności językowych i słownictwa
- terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego i pamięci
- terapia giełkotu (szybkiej, niewyraźnej mowy)
- ćwiczenia wspomagające leczenie ortodontyczne (współpraca z lekarzem ortodontą)
DOROŚLI
- niepłynność mowy
- afazja (utrata mowy na skutek udaru/urazów)
- dyzartria
- ćwiczenia z zakresu emisji głosu i techniki mowy
W terapii logopedycznej stosujemy m.in.:
- wybrane techniki Terapii Integracji Sensorycznej
- założenia i metody tzw. “szkoły krakowskiej”
- elementy metody werbo-tonalnej
- elementyustno – twarzowej terapii regulacyjnej (Orofaziale Regulationstherapie) prof. Castillo Moralesa
- elementy metody Dyna – Lingua
- system komunikacji Makaton
- elementy Kinezjologii Edukacyjnej wg P. Dennisona
- techniki zabawowe, ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe
Co warto zabrać na pierwszą wizytę u logopedy?
- książeczkę zdrowia dziecka, posiadaną dokumentację medyczną (wyniki badań słuchu, EEG, tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego, wypisy ze szpitala), dotychczasową dokumentację psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, opinię wychowawczy przedszkola, szkoły itp.
- to z czego dziecko pije + coś do picia
- coś, co dziecko chętnie zje z łyżeczki, pogryzie (maluszki)
- buty na zmianę dla dziecka
- ulubioną zabawkę, maskotkę dziecka
