POMAGAMY I WSPIERAMY
DZIECI
- ujawniające niechęć do rysowania
- nie mogące się zdecydować, którą ręką łatwiej się rysuje, trzyma łyżeczkę itp.
- mające kłopoty w nauce pisania, czytania, liczenia
- przejawiające objawy dysleksji rozwojowej, dysortografii, dysgrafii lub dyskalkulii
- wymagające wsparcia w zakresie sprawności ruchowej, sprawności grafomotorycznej
- mające problemy ze skupianiem się na wykonywanych zadaniach, zapamiętywaniem i przypominaniem wiadomości
- pracujące w bardzo wolnym tempie
NASTOLATKI I NASTOLATKÓW
- mających problemy w nauce
- u których zdiagnozowano specyficzne trudności w uczeniu
- przejawiających trudności w organizowaniu sobie pracy, skupianiu się na nauce, zapamiętywaniu dużej ilości informacji
- słabo zmotywowanych do nauki
- chcących poznać sposoby na efektywniejsze uczenie się
RODZICÓW
- martwiących o to, czy dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w szkole
- zaniepokojonych tym, że dziecko mimo wkładanego wysiłku i czasu ma kłopoty w nauce
- spędzających z dziećmi dużo czasu na wspólnym odrabianiu lekcji
- stale pomagających dziecku w codziennych czynnościach
- chcących poznać sposoby wspierania dziecka w nauce
PIERWSZA WIZYTA U PEDAGOGA:
- na pierwszą wizytę zapraszamy rodzica/rodziców z dzieckiem
- należy zabrać ze sobą posiadaną dokumentację medyczną dziecka (książeczka zdrowia, wyniki badań np. słuchu, EEG), dotychczasową dokumentację psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, opinię wychowawczy przedszkola, szkoły itp.
- wypełniony wywiad
- w przypadku przedszkolaka dwa-trzy rysunki dziecka lub jego książkę z przedszkola
- w przypadku ucznia – zeszyt od polskiego, matematyki z obecnej klasy i z poprzednich lat nauki

GOTOWOŚĆ SZKOLNA
Trudności w Nauce
TRUDNOŚCI W NAUCE
Trudności w czytaniu i pisaniu mogą mieć różne przyczyny, takie jak dysleksja, problemy ze słuchem czy trudności w koordynacji wzrokowo-ruchowej. Warto byłoby przeprowadzić szczegółową diagnozę z pomocą specjalisty, aby zrozumieć indywidualne potrzeby Twojego dziecka i znaleźć odpowiednią metodę wsparcia.
TERAPIA RĘKI
Terapia ręki to zespół ćwiczeń i działań terapeutycznych mających na celu rozwijanie i poprawianie koordynacji ręcznej oraz sprawności manualnej dziecka. Może być potrzebna Twojemu dziecku, jeżeli zauważasz trudności w precyzyjnych ruchach ręki, takich jak chwytanie czy rysowanie, co może wynikać z różnych zaburzeń neurologicznych, ortopedycznych lub rozwojowych.
DYSLEKSJA ROZWOJOWA, DYSORTOGRAFIA, DYSGRAFIA, DYSKALKULIA
Dysleksja rozwojowa to zaburzenie, które objawia się trudnościami w czytaniu, a czasem także w pisaniu, mimo prawidłowej inteligencji i nauczania. Dysortografia to problem z poprawną pisownią, a dysgrafia związana jest z trudnościami w kaligrafii i formowaniu liter. Dyskalkulia natomiast dotyczy problemów z rozumieniem i wykonywaniem operacji matematycznych. Rozpoznanie tych zaburzeń wymaga profesjonalnej diagnozy przez specjalistę, który przeprowadzi serię testów i obserwacji.