
dr Marzena Walkowiak
Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu, w dyscyplinie nauk o zdrowiu, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, pedagog-terapeuta, terapeuta miofunkcjonalny,
Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu, w dyscyplinie nauk o zdrowiu. Temat pracy doktorskiej: ”Ocena zależności między zaburzeniami przetwarzania słuchowego a poziomem umiejętności fonologicznych u dzieci z trudnościami w nauce.”
logopeda ogólny – Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, Wydział Pedagogiki i Psychologii – uzyskanie tytułu magistra pedagogiki (pedagogiki specjalnej) w zakresie logopedii (5 letnie dzienne studia)
neurologopeda – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Humanistyczny, Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego – Podyplomowe Studia Specjalizacyjne z Neurologopedii – kod specjalności 2440602
pedagog – terapeuta – Ośrodek Szkoleń dla Nauczycieli „Mej” w Warszawie
terapeuta integracji sensorycznej – Certyfikat Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej nr 2574
posiada Certyfikat Zawodowy (0157/05/0003) przyznawanego przez Komisję ds. Kształcenia Logopedów, Statusu Zawodowego i Certyfikatów działają przy Zarządzie Głównym Polskiego Związku Logopedów
wykładowca i kierownik studiów podyplomowych (2007-09) – logopedia ogólna – w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi
autor pomocy diagnostycznych i dydaktycznych
w 2011 r. za pracę na rzecz edukacji i wychowania dzieci i młodzieży otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Łodzi
- Klinika Audiologii i Foniatrii Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi
- Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 201 przy Psychiatrycznym Oddziale Dziennym dla Dzieci w Łodzi
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zgierzu
- Ośrodek Zaburzeń Słuchu i Mowy „Logo – med”
- Przedszkole Integracyjne dla Dzieci z Wadami słuchu, przy Instytucie im. Helen Keller
- prelekcje i warsztaty dla rodziców i nauczycieli
- prowadzenie praktyk i wykładów dla studentów logopedii
- „Diagnoza i terapia jąkania”
- „Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych”
- „Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Diagnoza i usprawnianie (alalia).”
- „Metoda nauki czytania – krok po kroku wg prof. Jagody Cieszyńskiej”
- „Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej – I stopień”
- „Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) – praca z dzieckiem w szkole oraz uwarunkowania prawne funkcjonowania dzieci z ADHD w szkole”
- Zastosowanie integracji sensorycznej w zaburzeniach rozwoju mowy u dzieci od trzeciego roku życia”
- Trudności w nauce i problemy zachowania dzieci wieku przedszkolnego i szkolnego w aspekcie integracji sensorycznej”
- „Terapia niedyrektywna dzieci autystycznych i dzieci z zaburzeniami zachowania”
- „Terapia integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
- Metoda Engel
- Metoda Domana
- „Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zburzonym rozwojem mowy- część I”
- „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych”
- „Terapia ustno – twarzowa i stymulacja sensomotoryczna osób z nieprawidłowym napięciem mięśniowym” prowadzący dr A. Regner
- „Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Dziecka z grupy wysokiego ryzyka na podstawie koncepcji neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej” prowadzący dr T. Kaczan
- „Logorytmika w terapii logopedycznej”
- „Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się”
- „Wczesne wspomaganie rozwoju”
- „Podstawy diagnozy i terapii Zespołu Aspergera” org. przez Centrum Terapii Autyzmu SOTIS w Warszawie
- „Wczesna interwencja w jąkaniu u dzieci”
- „Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0 – 12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym”.
- „Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej. Strategie postępowania diagnostyczno – terapeutycznego w obszarze oralnych funkcji pokarmowych, motorycznych i sensorycznych u dzieci z obciążonym wywiadem neurologicznym wg koncepcji NDT Bobath” – prowadzący dr Aleksandra Łada, NDT Bobath SLT – Senior Tutor – Moduł I wg koncepcji NDT Bobath
- „Wczesne wspomaganie funkcji oralnych dziecka w świetle koncepcji NDT – Bobath” prowadzący dr Aleksandra Łada, NDT Bobath SLT – Senior Tutor – Moduł II wg koncepcji NDT Bobath
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniami funkcji oralnych ( w tym żywienie przez zgłębnik oraz PEG) – prowadzący dr Aleksandra Łada, NDT Bobath SLT – Senior Tutor – Moduł III wg koncepcji NDT Bobath
- „Diagnoza i terapia zespołu Aspergera” organizator Fundacja Synapsis Warszawa
- „Dziecko z rozszczepem wargi i podniebienia leczenie wielospecjalistyczne. Diagnoza i terapia zaburzeń mowy” prowadzący dr hab. D. Pluta – Wojciechowska
- „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
- „Norma i patologia w zachowaniach seksualnych dzieci i młodzieży” org. „SET” Szkolenia i Studio Rozwoju
- „Praca z trudnym zachowaniem ucznia” – ŁCDN I KP
- „Zaburzenia połykania” – prowadzenie Mira Rządzka
- „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard” Instytut Neurofizjologii i Psychologii Polska
- „Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy” prowadzący Małgorzata Łukaszewska
- „Neurorozwojowa diagnoza i terapii dzieci z lekkimi zaburzeniami sensomotorycznymi i posturalno motorycznymi” (zaburzenia mechanizmu antygrawitacyjnego” – prowadzący doc.dr n.k.f Małgorzata Matyja, dr n.k.f Anna Gogola
- „Wybrane zagadnienia z terapii behawioralnej dzieci ze spektrum autyzmu” – prowadzący Beata Ignaczewska Certyfikowany superwizor Analizy Zachowania
- „Komunikuję się i mówię” Obserwacja i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu” cz. I i II. Fundacja Synapsis
- Program Rozwoju Komunikacji MAKATON – poziom podstawowy i zawansowany
- „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa” – prowadzący dr Marita Gherke
- „Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie” – prowadzący dr Jolanta Panasiuk
- „Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka – strategie leczenia według Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney” – prowadzący dr Marta Szmaj
- „Używanie testów psychometrycznych w diagnozie rozwoju językowego na przykładzie nowego obrazkowego testu słownikowego – rozumienie (OTSR)”
- Certyfikat Nr 31/10/06/14/SAT – uprawniający do prowadzenia badań słuchu z wykorzystaniem Screeningowego Audiometru Tonalnego (SAT) – Słuch obwodowy i centralne przetwarzanie słuchowe.
- „Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie” prowadzący dr J. Panasiuk
- „SLI -specyficzne zaburzenia językowe”
- „Stosowanie Baterii Testów Fonologicznych IBE” prowadząca prof. G. Krasowicz- Kupis
- „Dziecko-uczeń z zaburzonym słuchem centralnym i neuropatia słuchową”
- „Zaburzenia słuchu u dzieci i młodzieży- następstwa. Diagnostyka i planowanie terapii – etap I i II”
- „Karty Oceny Logopedycznej -KOLD – test diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka”
- Uprawnienia diagnostyczne do diagnozowania dysleksji rozwojowej – Baterią 7/9, Baterią 10/12, Baterią13-15, Baterią -16 plus
- „Od jedzenia, połykania i oddychania do mówienia – rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy” prowadząca dr M. Machoś
- „Guguhopla – od zabawy do mówienia, od samogłoski do zdania obrazkowo – literowego” prowadząca dr M. Machoś
- „Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna w postepowaniu terapeutycznym”. Prowadząca M. Okrzasa
- „Stymulacja autonomicznego układu nerwowego” prowadząca dr G. Dragun
- „ MFT 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapia artykulacji s/sz wg A. Kittel” – prowadząca B Paradowska

Agnieszka Wrzesiak
psycholog kliniczny, terapia rodzin
- Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu
- Uniwersytet Łódzki, specjalizacja I stopnia w zakresie psychologii klinicznej
- Zakład Terapii Rodzin Katedry Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, certyfikat ukończenia 3-letniego szkolenia podyplomowego w zakresie systemowej terapii rodzin
- Psychiatryczny Oddział Dzienny dla Dzieci
- Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży
- Oddział Neurologii Ośrodka Pediatrycznego im. J.Korczaka
- Poradnia Neurologii i Leczenia Padaczki
- NZOZ. Centrum Rehabilitacji Intermedicus
- Oddział Chorób Rozrostowych WSS im. Kopernika w Łodzi
- Przedszkole Integracyjne – Fundacja “Słyszę Serce”
- Współpraca z Moje Bambino Sp. z o.o. Sp.k.
- Szkolenia i warsztaty dla rodziców i nauczycieli
- Prowadzenie wykładów i ćwiczeń dla studentów
- Prowadzenie staży specjalizacyjnych
- „Neuropsychologia kliniczna dziecka”
- „Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) – praca z dzieckiem w
szkole oraz uwarunkowania prawne funkcjonowania dzieci z ADHD w szkole” - „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa”
- „Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0 – 12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym”.
- „Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Dziecka z grupy wysokiego ryzyka na podstawie koncepcji neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej”
- „Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi”
- „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard”
- „Podstawy diagnozy i terapii zespołu Aspergera”
- „Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – podstawowe metody diagnozy i terapii”
- “stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli”
- “Kliniczny test kolorów Luschera”
- “zastosowanie testu SON-R w diagnozie psychologiczno logopedycznej małego dziecka”
- “Profil psychoedukacyjny PEP-3”
- “Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy”
- “Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się uczniów niemówiących”
- “Metoda nauki czytania – krok po kroku według prof. Jagody Cieszyńskiej”
- “Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka”
- “Szkolenie -jeśli nie zespół aspergera to co?”
- “Terapia poznawczo behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci”
- “Szkolenie Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu”
- „Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci”
- „Boję się mówić! – mutyzm, fobia społeczna – diagnoza i terapia”
- „Tiki, zaburzenia odżywiania i wydalania u dzieci – diagnoza i terapia”
- „Praca z rodziną i dzieckiem w sytuacji rozwodu”
- “Psychoterapia OCD u dzieci i młodzieży”
- “Leczenie zaburzeń lękowych u dzieci i nastolatków-zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w praktyce”
- “Psychoterapia traumy i PTSD u dzieci i młodzieży”
- “Praca z zachowaniami autoagresywnymi, myślami i tendencjami samobójczymi dzieci i młodzieży”
- “Techniki rozwijające umięjętności uczenia się i motywowania uczniów”
- “Nastolatek z depresja w szkole”
- “Uprawnienia diagnostyczne – diagnozowanie dysleksji rozwojowej”
- “Uprawnienia diagnostyczne- skala inteligencji Standford-Binet 5”

Maria Supeł
pedagog, psychoterapeuta

Małgorzata Rudzińska
psycholog

Magdalena Wilkowska
psycholog
- Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu,
specjalność psychologia zdrowia i kliniczna
Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży – Centrum Medyczne Multimed w Kaliszu
· Centrum Psychoterapii Terapiatuli w Kaliszu
· Praktyki zawodowe w Zespole Szkół Zawodowych im. Zesłańców Sybiru w Kaliszu
· Wolontariat medyczny w Centralnym Szpitalu Klinicznym na oddziale onkologii w Łodzi
· Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży – Instytut Edukacji i Terapii w Poznaniu
· Szkolenie z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach – Kurs TSR I stopnia
· Szkolenie ,,Kiedy umiera ktoś bliski, czyli jak pracować z klientami przeżywającymi
żałobę’’
· Szkolenie ,,Jak pomóc pacjentowi w procesie zmiany? Dialog motywujący w praktyce
klinicznej’’
· Szkolenie ,,Podstawy zaburzeń seksualnych’’
· Szkolenie ,,Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych’’
· Szkolenie ,,Depresja oraz inne zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży – diagnoza i
terapia’’
· Udział w realizacji badań naukowych ,,Identyfikacja mechanizmów uruchamianych w
obliczu stresu w rodzinie – adaptacja i analiza właściwości psychometrycznych
narzędzia The Family Genogram Interview’’
· Ogólnopolska Konferencja Studencka ‘’PsychoNova’’ w Toruniu

Jolanta Konopka
psycholog

Justyna Czajka
psycholog
• Akademia Motywacji i Edukacji, Warszawa – całościowe, 4- letnie akredytowane szkolenie psychoterapeutyczne w nurcie poznawczo-behawioralnym z założeniami dialogu motywującego, terapii skoncentrowanej na schematy i terapii trzeciej fali (w trakcie)
• Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu, Łódź – studia podyplomowe – Przygotowanie Pedagogiczne
• Uniwersytet Łódzki – jednolite studia magisterskie – kierunek: psychologia – specjalność: psychologia zdrowia i kliniczna
• Uniwersytet w Walencji, Hiszpania – stypendium w ramach programu Erasmus +
• Uniwersytet Macedoński w Salonikach, Grecja – stypendium w ramach programu Erasmus +
• Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Navicula-Centrum
• Przedszkole Miejskie nr 73 w Łodzi
• Centrum Psychologiczno-Pedagogiczne Futurum
• Stowarzyszenie Futurum
• Fundacja JiM (warsztaty Terapii Zajęciowej, Oddział Dzienny Psychiatryczno-Rehabilitacyjny, przedszkole i szkoła specjalna)
• Oddział Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Centralnego Szpitala Klinicznego w Łodzi
• kurs “Terapia behawioralna – teoria i praktyka. Kurs bazowy (3-modułowy)” – Polska Licencja Terapeuty Behawioralnego
• szkolenie “Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania” – Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej
• Trener TUS I i II stopnia – Studio Psychologiczne Joanna Węglarz
• Akademia Praktyka – Moduł I “Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym” – Therapy Tools
• Interwencja kryzysowa dla osób doświadczonych wojną w Ukrainie – PsychoMedic.pl Klinika psychologiczno-psychiatryczna
• Terapia Ręki i Stopy I i II stopnia – NODN Cognitus
• Organizacja Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej wszystkim dzieciom/uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych – Instytut Edukacji i Innowacji
• Szkolenie „Kiedy życie traci sens, czyli podstawy pracy z klientami zgłaszającymi myśli samobójcze – PSYCHOTESTO

Ludmila Ogyir
logopeda rosyjskojęzyczny

Anna Pietrzyk
logopeda
- logopedia – Uniwersytet Łódzki , Wydział Filologiczny – dwuletnie studia magisterskie na kierunku „logopedia”;
· logopedia z audiologią – Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny – trzyletnie studia licencjackie;
· oligofrenopedagogika – Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Wydział Humanistyczny, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej z obszaru oligofrenopedagogiki;
· edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna – Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi, studia podyplomowe kwalifikacyjne
- Szkoła Podstawowa nr 111 w Łodzi;
- Przedszkole Miejskie nr 42 w Łodzi;
· Fundacja z ASPI-racjami;
· Przedszkole Miejskie nr 221 Integracyjne w
Łodzi;
· Małe Niepubliczne Przedszkole „Słoneczny
Domek” w Rawie Mazowieckiej;·
·
Jak rozpoznać zaburzenia SI w gabinecie
logopedycznym;
·
Najlepsze triki na głoskę R;
·
Rotacyzm;
·
Sygmatyzm;
·
3 narzędzia do oceny słuchu, który może
wykorzystać każdy logopeda;
·
Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem
słuchu;
·
Masaż logopedyczny od podstaw – podejście
praktyczne;
·
Kurs Polskiego Języka Migowego – PJM 1, kurs
elementarny cz. I;
·
Certyfikat umiejętności praktycznych z zakresu
audiologii;
·
Liczne konferencje, szkolenia i warsztaty
logopedyczne.

Aleksandra Brzezka
logopeda
· logopedia – Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny – dwuletnie studia magisterskie na kierunku „logopedia”;
· logopedia z audiologią – Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny – trzyletnie studia licencjackie;
· Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy nr 4 w Łodzi,
· Gabinet terapii pedagogiczno – logopedycznej „U Tosi i Tolka”.
· Kurs PJM A1;
· Afazja rozwojowa – diagnoza i terapia krok po kroku;
· Terapia dzieci z wadą słuchu. 37 ćwiczeń;
· Stymulacja traktu ustno-twarzowego;
· Terapia logopedyczna dzieci ze spektrum autyzmu;
· Autyzm- terapia całościowa zaburzenia.

Aleksandra Krzesińska
logopeda

Anna Popławska
pedagog, socjoterapeuta, certyfikowany terapeuta BSFT ( Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
pedagog: Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu
terapeuta BSFT: Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi.
socjoterapeuta: WSP w Łodzi (studia podyplomowe)
· Poradnia psychologiczno-pedagogiczna w Łodzi.
Przedszkole E- Maluch w Łodzi.
· Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka w Łodzi.
· Dom Dziecka dla Małych Dzieci, Łódź.
· Fundacja na Rzecz Ochrony Dzieci Przed Okrucieństwem, Łódź.
· Zajęcia profilaktyczno-warsztatowe w szkołach.
· Zajęcia terapii pedagogicznej w placówkach oświatowych.
· Zajęcie socjoterapeutyczne w szkołach.
· Prelekcje i warsztaty dla rodziców w przedszkolach.
· Zajęcia warsztatowe „ Szkoła dla rodziców”.
· Skoncentrowanie na rozwiązaniu w terapii depresji i zapobieganiu samobójstwom.
· Zastosowanie podejścia BSFT w terapii małych dzieci i rodziców.
· Zastosowanie podejścia BSFT w pracy z młodzieżą w kryzysie, depresją i problemami uzależnień.
· Profilaktyka i terapia uzależnień od narkotyków.
· Psychiatria i psychopatologia dzieci i młodzieży.
· Trening zastępowania agresji.
· Asertywność, emocje, wpływ społeczny.
· Skuteczne metody pracy z dzieckiem z ADHD.
· Sposoby motywowania uczniów do nauki i planowania własnego rozwoju.
· Praca z uczniem dyslektycznym w starszym wieku szkolnym.
· Wykorzystywanie zabaw w diagnozie i pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
· Szkoła dla rodziców i wychowawców.
· Empatia w komunikacji międzyludzkiej.
· Diagnoza przystosowania i nieprzystosowania społecznego ucznia.
Wioletta Jeziorska
pedagog, terapeuta

Renata Książek
terapeuta integracji sensorycznej

Jarosław Wrzesiak
terapeuta biofeedback, QEEG, TDCS
Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów i Trenerów Biofeedback
