Zapraszamy na:
- wizyty diagnostyczne
- spotkania konsultacyjno – instruktażowe
- systematyczną terapię (1- 2 x w tygodniu)
- zajęcia grupowe dla dzieci 5/6 letnich – przygotowanie do nauki pisania, wspieranie sprawności grafomotorycznych
Diagnoza pedagogiczna:
- rozwoju poznawczo – ruchowego dzieci w wieku przedszkolnym
- gotowości szkolnej
- trudności w nauce (w zakresie umiejętności czytania, pisania, liczenia)
- dysleksji rozwojowej, dysortografii, dysgrafii
- dyskalkulii (problemy z nauką matematyki)
W diagnozie funkcji fonologicznych wykorzystujemy:
–
Terapia pedagogiczna (zajęcia indywidualne):
DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
- zajęcia ogólnorozwojowe (motoryka duża, mała, koordynacja, funkcje poznawcze)
- pomoc w osiąganiu dojrzałości szkolnej (również dla dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego)
- terapia ręki ze szczególnym uwzględnieniem problemów grafomotorycznych (także dla dzieci oburęcznych, leworęcznych)
- zajęcia dla dzieci z deficytem uwagi i nadpobudliwością psychoruchową
- zajęcia dla dzieci z obniżonym poziomem sprawności językowych
DZIECI W WIEKU MŁODSZYM SZKOLNYM (klasy I-III)
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce czytania, pisania i liczenia (ryzyko dysleksji rozwojowej)
- terapia ręki
- stymulacja pamięci i koncentracji uwagi
DZIECI W WIEKU STARSZYM SZKOLNYM (klasy IV-VIII) i MŁODZIEŻ
- terapia specyficznych trudności szkolnych
- terapia zaburzeń pamięci i koncentracji uwagi
- praca ukierunkowana na zwiększanie motywacji do nauki, podnoszenie poziomu samooceny
W terapii pedagogicznej wykorzystujemy m.in.:
- techniki zabawowe
- bajkoterapię
- techniki wizualizacji
- relaksację
- pracę z rysunkiem
- ćwiczenia inspirowane metodą ruchu rozwijającego Sherborne
- program autorski „ Zanim pójdę do szkoły pomaluję cały świat”
- program ”Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej dla dzieci 5-6-letnich (wspomagający rozwój koordynacji ruchowej, ze szczególnym uwzględnieniem koordynacji wzrokowo-ruchowej)
- elementy Kinezjologii Edukacyjnej wg. Dennisona
- metody i założenia tzw. „szkoły krakowskiej”
- techniki usprawniające czytanie i czytanie ze zrozumieniem
- metody wypracowujące nawyki poprawnego pisania pod względem ortograficznym i graficznym